Liikenteen lähteet - Viittaavat sivustot

Yksi Analyticsin hyödyllinen ominaisuus on tutkia viittaavia sivustoja. Tämä on erityisen tärkeää, jos olet kohdistanut mainontasi myös AdWordsin sisältöverkostoon. Voit esimerkiksi lisätä tai poistaa merkittävät ja merkityksettömät viitearvot sisältöverkostoon kohdistetussa AdWords-kampanjassa, täten luoden osuvampaa liikennettä sivustoosi. Vaihtoehtoisesti voit harkita yhteistyön parantamista viittaavan sivuston kanssa.
Esimerkkinä voisi olla yritys, joka myy sivuillaan digitaalisia järjestelmäkameroita ja huomaa, että kävijöillä, jotka ovat tulleet sivulle tietyn valokuvaustarvikeblogin kautta on korkea muuntokerroin ja matala poistumisprosentti. Tämän jälkeen he päättävät mainostaa enemmän tässä blogissa AdWordsin sisältöverkoston kautta saadakseen lisänäkyvyyttä näille erityisen olennaisille käyttäjille. Viittaavat sivustot, joilla on alhainen poistumisprosentti ja korkea muuntokerroin ovat yleensä kiinnostavia aiheita, vaikka esimerkiksi keskimääräinen sivulla vietetty aika voi myös olla merkittävä mittari.

Näet tilastot viittaavat sivustojen avainsanoja klikkaamalla Liikenteen lähteet -> Viittaavat sivustot. Katso kuvia alla.





Kartan peittokuva - Maantieteellinen kohdistaminen
Kartan peittokuva näyttää, mistä maista kävijäsi tulevat. Analyticsissä on myös mahdollista mennä vielä pidemmälle ja verrata poistumisnopeutta / muuntokursseja / sivuja käyntiä kohden / keskimääräistä sivulla vietettyä aikaa, jne. eri alueille ja maille. Alueet, joilta tulee olennaisia kävijöitä, ovat ilmeisiä kohdistamiseen AdWordsissa, ja päinvastoin voit poistaa tiettyjä kohdealueita, joista tulee epäolennaisia käyttäjiä.

Näet tilastot kartan peittokuvasta valitsemalla Kävijät-> Kartan peittokuva. Voit vaihtaa vaihtamisesta "Kaikki tehtävät", "Maksettu hakuliikenne" ja "Maksuton hakuliikenne".
Katso kuvia alla.




Tämä oli viimeinen viesti sarjassa “Analyticsin tietojen hallinta”.