Syyskuun lopussa julkistimme päivitetyn avainsanatyökalun beta-version. Päivitetty avainsanatyökalu on uusi ja selkeä tapa tunnistaa lisää avainsanoja ja lisätä ne tiliisi. Aikaisemmin tarjosimme kaksi erillistä työkalua avainsanaluettelon laajentamiseksi. Avainsanatyökalu loi avainsanoja työkaluun annetun URL-osoitteen, sanojen tai ilmausten sisällön perusteella. Hakupohjainen avainsanatyökalu tunnisti todellisia Google-hakuja, jotka liittyivät sivustosi aloitussivuun. Tällä tavalla sait ideoita uusista ja osuvista avainsanoista, jotka eivät olleet vielä käytössä. Päivitetyn avainsanatyökalun avulla saat sekä avainsanatyökaluun että hakupohjaiseen avainsanatyökaluun perustuvia tuloksia yhdessä paikassa. Voit tehdä hakuja käyttämällä sanoja tai ilmauksia, verkkosivustoja ja jopa luokkia (jos tämä vaihtoehto on käytettävissä).

Beta-julkaisun avulla siirrymme vähitellen aiemmasta avainsanatyökalusta päivitettyyn avainsanatyökaluun. Seuraavan parin kuukauden aikana pystyt siirtymään työkalusta toiseen tarpeen mukaan. Lähetämme uuden viestin, kun siirtymisvaihe on ohitse ja pystyt käyttämään päivitettyä avainsanatyökalua.

Sillä aikaa voit totutella päivitetyn version käyttöön. Me jatkamme työkalun kehittämistä sekä hyödyllisten toimintojen lisäämistä. Tänään lisäämme uuden ominaisuuden, jonka avulla voit arvioida avainsanojesi hakuliikennettä entistä paremmin.

Voit arvioida avainsanojesi hakuliikennettä valitsemalla ehdotusten luettelosta tietyt avainsanat ja napsauttamalla sitten Arvioi hakuliikenne -painiketta.




Sitten voit valita mainosryhmän, johon haluat lisätä kyseiset avainsanat, sekä tarkistaa edellisessä ruudussa valitsemiesi avainsanojen keskimääräisen arvioidun napsautuskohtaisen hinnan, arvioitujen napsautusten kokonaismäärän ja arvioidut kokonaiskustannukset.





Tämän parannuksen ansiosta pystyt tarkistamaan, miten avainsanasi suoriutuisivat tietyssä mainosryhmässä kaikkien avainsanojen luettelon tarkastelemisen sijasta. Avainsanojen mainosryhmäkohtaiset liikennearviot antavat tarkemman kuvan siitä, miten usein mainoksiasi näytettäisiin tai miten tehokkaita avainsanat olisivat.

On tärkeää huomata, että näiden muutosten takia poistamme joitakin sarakkeita, jotka pystyit aikaisemmin lisäämään avainsanatyökalun tuloksiin: Arvioitu keskimääräinen napsautuskohtainen hinta, Arvioitu napsautussuhde, Arvioitu mainoksen sijainti, Arvioidut näyttökerrat, Arvioidut napsautukset ja Arvioidut kulut. Vaikka et pysty käyttämään näitä sarakkeita päivitetyssä versiossa, pystyt silti tarkastelemaan useimpia näistä tiedoista mainosryhmässä. Jos haluat tarkastella avainsanatason hakuliikennearvioita, voit käyttää itsenäistä Kävijämäärien arviointityökalua, jolla on myös uusi ja intuitiivisempi käyttöliittymä. Voit käyttää kävijämäärien arviointityökalua napsauttamalla Tilaisuudet-välilehdenTyökalut-osion alla olevaa Lisää työkaluja -linkkiä.