Tiesitkö, että Google AdWordsin kautta saat käyttöösi maksuttomia työkaluja, joiden avulla voit saada parhaat tulokset liiketoimintasi AdWords-mainonnasta?

Ohessa on kuvaus muutamasta työkalusta, ja jos et vielä ole aloittanut niiden käyttöä, kokeile jo tänään!

Hakuverkostolle, käytetään verkossa

Avainsanatyökalu
Haluatko uusia avainsanaideoita? Kokeile avainsanatyökalua: kirjoita siihen verkkosivustosi URL-osoite tai pari esimerkkiavainsanaa, ja työkalu tarjoaa sinulle uusia ideoita, jotka voit lisätä suoraan tiliisi.

Google-hakutilastot
Mainonnan kohdistaminen sesongin mukaan voi tuoda merkittäviä hyötyjä. Käyttämällä Google-hakutilastoja näet vuoden mittaan tapahtuvat muutokset kyselyiden määrissä, mikä voi auttaa sinua huomaamaan, milloin budjettia kannattaa korottaa tai miten mainostekstiä pitää muuttaa, jotta voit hyödyntää kausittaiset trendit.

Hakuverkostolle, käytetään tilissä

Mainosten diagnostiikkatyökalu
Etkö näe mainostasi, ja haluat tietää siihen syyn? Mainosten diagnostiikkatyökalu antaa räätälöidyt tiedot siitä, miksi mainoksesi ei välttämättä näy, kun haet sitä.

Mainoksen esikatselutyökalu
Haluatko tarkistaa, näkyykö mainoksesi? Älä hae sitä Googlesta, koska tämä saattaa vaikuttaa mainoksen laatupisteisiin, vaan käytä mainoksen esikatselutyökalua. Työkalu näyttää mainokset samalla tavoin kuin ne näytetään Google-haun tulossivulla ilman, että mainos saa ylimääräisiä näyttökertoja.

Sisältöverkostolle, tarjolla tilissä

Sijoittelutyökalu
Haluatko tavoittaa enemmän potentiaalisia asiakkaita sisältöverkostossa? Kokeile sijoittelutyökalua, joka voi auttaa sinua löytämään mainoskampanjaasi liittyvät verkkosivustot, jotka puolestaan auttavat sinua tavoittamaan uusia kohderyhmään kuuluvia asiakkaita.

Verkkosivustolle

AdWordsin tulosseuranta
Haluatko tietää, kuinka moni käyttäjä napsautti mainostasi ja jatkoi sen jälkeen suorittamaan ostoksen tai muun arvokkaana pitämäsi toiminnon? Tulosseuranta on työkalu tulosten mittaamiseen. Tulos syntyy, kun käyttäjä suorittaa sivustossasi toiminnon, jota pidät arvokkaana. Se voi tarkoittaa tuotteen ostamista, tiedoston lataamista tai lisätietojen pyytämistä. Mittaamalla tulokset näet tilisi mainosten ja AdWordsissa käytettyjen avainsanojen tehokkuuden ja voit tarvittaessa muuttaa niitä.

Google Analytics
Jos haluat tarkan analyysin kävijöiden toimista sivustossasi, kannattaa kokeilla Google Analyticsia. Analytics voi näyttää, miten kävijät löysivät sivustosi ja miten he siinä liikkuivat, sekä antaa parannusehdotuksia selaustoimintoihin. Näiden tietojen avulla voit parantaa sivustosi sijoitetun pääoman tuottoprosenttia ja tulosten määrää, ja ansaita enemmän rahaa verkossa.

Web-sivuston optimoija
Etkö ole varma, onko verkkosivustosi niin tehokas kuin se voisi olla? Web-sivuston optimoijan avulla voit testata verkkosivuilla eri sisältöjä ja saada selville, mikä niistä tuottaa eniten tuloksia. Voit itse valita, mitä sivun osia haluat testata (esimerkiksi otsikkoa, kuvaa tai mainostekstiä) ja työkalu testaa versiot toisiinsa nähden, jotta näet, mikä sisältö vetoaa parhaiten käyttäjiin.

Kampanjoiden hallintaan

AdWords Editor
Haluatko tehdä muutoksia koko tiliin nopeasti ja tehokkaasti? AdWords Editor on maksuton ladattava sovellus, jonka avulla voit muun muassa hallita tiliäsi, tehdä joukkomuutoksia sekä kopioida tai siirtää kohteita mainosryhmien ja kampanjoiden välillä. Käyttö on helppoa: lataa tili, tee haluamasi muutokset ja lähetä sitten muokatut kampanjat, kun muutokset on tehty.

Kirjoittaja: Renaud Collet Fenetrier & Kirsi - Inside AdWords-tiimi