Yhä useammat käyttäjät selaavat internetiä mobiililaitteilla, joten hyötyäksesi tästä trendistä sinun on syytä varmistaa, että mainoskampanjasi on määritetty näkymään mobiililaitteissa, joissa on kaikilla toiminnoilla varustetut internetselaimet. Jos haluat siirtyä seuraavalle tasolle, sinun kannattaa luoda erilliset kampanjat mobiililaitteille. Tällöin voit optimoida avainsanat, mainostekstit ja aloitussivut sen mukaan, miten käyttäjät reagoivat viestiisi mobiilialustalla.

Tällä tavalla yhdysvaltalainen digitaalinen mainostoimisto Razorfish toimi oman asiakkaansa suhteen:

Razorfish-tiimi käytti aluksi valmiita tietokonekampanjoita, joiden asetukset muutettiin sopiviksi mobiililaitteille, joissa on kaikilla toiminnoilla varustetut internetselaimet.
Koska heidän asiakkaansa oli tunnettu tuotemerkki, he keskittyivät aluksi tuotemerkkiavainsanoihin. Ne toivat liikennettä, jonka avulla tiimi pystyi päättelemään, mikä sopisi parhaiten heidän kampanjoihinsa.

He mittasivat tehokkuutta useilla tulostiedoilla ja tarkkailivat esimerkiksi sitä, etsikö mobiilikäyttäjä liikkeen sijaintia vai latasiko lomakkeen verkkosivustosta. Tiimi sai heti 7,5 prosenttia paremmat tuloshinnat mobiililaitteille, joten he päättivät etsiä eri keinoja optimoida mobiilikampanjoita.

Aluksi he testasivat, vaikuttaisiko kampanjan aloitussivun muunteleminen tulosprosentteihin. Tiimi arveli, että mobiilikäyttäjät haluavat suorittaa jonkun tietyn toiminnon, ja jos käyttäjäkokemus alkaisi kyseisen toiminnon läheltä, asiakas saisi parempia tuloksia. Kävi ilmi, että tämä asiakas sai paljon paremmat tulosprosentit, kun käyttäjät ohjattiin aloitussivulle, jolla oli luettelo lähistöllä sijaitsevista liikkeistä.

Seuraavaksi tiimi kokeili mainostekstin muuntelemista. He testasivat neljää eri mainostekstimuunnelmaa, joista yksi oli tietokonekampanjoissa käytetty alkuperäisversio. Jokainen kolmesta uudesta versiosta sai aikaan yli 9,3 prosentin nousun tulosprosentissa verrattuna tehokkaimpaan tietokonekampanjassa käytettyyn versioon.