Olemme aikaisemmin kirjoittanut paljon tulosseurannasta AdWords-blogissamme, koska se on tärkeä osa AdWords-mainontaa. Tulosseurannan avulla voit mitata oman pääomasi tuottoa ja saada enemmän tietoa mainonnastasi. Voit nähdä, mitkä avainsanat ovat tehokkaimpia ja joihin kannattaa investoida enemmän. Voit myös nähdä, mitkä avainsanat ovat tehottomampia ja tämän tiedon perusteella tarkentaa avainsanaluetteloasi.


Kun tarkastelet tuloksiasi, sinun kannattaa olla selvillä termien tulokset (1/napsautus) ja tulokset (useita/napsautus).

    * Tulokset (1/napsautus)
Tulostyyppi (1/napsautus) laskee tuloksen jokaisesta AdWords-mainoksen napsautuksesta, joka johtaa tulokseen 30 päivän kuluessa. Tämä tarkoittaa sitä, että jos yksi napsautus johtaa useampiin tuloksiin, ensimmäisen tuloksen jälkeisiä tuloksia ei lasketa.
Toisin sanoen tulostyyppi (1/napsautus) laskee korkeintaan yhden tuloksen yhtä napsautusta kohti. Tämä mittausmenetelmä on hyödyllinen silloin, kun mitataan tuloksia, jotka ovat asiakkaiden yksittäisiä hankintoja (esim. viittauksia).

    * Tulokset (useita/napsautus)
Tulostyyppi (useita/napsautus) laskee tuloksen jokaisesta AdWords-mainoksen napsautuksesta, joka johtaa tulokseen 30 päivän kuluessa mainoksen napsautuksesta. Tulostyyppi (useita/napsautus) laskee useita tuloksia yhtä napsautusta kohti.

Tämä mittausmenetelmä on hyödyllinen silloin, kun mitataan tuloksia, jotka ovat aina yhtä arvokkaita (esim. verkkokaupan tapahtumia).

Oletetaan, että olet lisännyt yhden tulostunnisteen uutiskirjeen tilaussivulle ja toisen tulostunnisteen ostoskärryn Kiitos-sivulle. Jos käyttäjä napsauttaa mainostasi, tilaa uutiskirjeesi, ostaa tuotteen ja päätyy Kiitos-sivulle, saat seuraavat tulokset:
 

    * Tulokset (1/napsautus): 1
    * Tulokset (useita/napsautus): 2 


Tulokset (1/napsautus)- ja tulokset (useita/napsautus)-vaihtoehtojen lisäksi  voit nähdä näyttötulokset AdWords-tililtäsi. Voit lukea lisää tästä työkalusta osoitteessa http://adwords-fi.blogspot.com/2009/10/nayttotulosseurannan-raportit-google.html