Viime viikolla käsittelimme sitä, miten voit ymmärtää mobiilikävijöiden toimintaa verkkosivustossasi Google Analyticsin avulla ja optimoida AdWords-kampanjasi. Tällä viikolla käsittelemme sitä, miten voit räätälöidä kampanjasi niin, että tavoitat osuvimmat mobiilikohdeyleisöt. 

Mitä mobiililaitetta asiakkaasi käyttävät?

Varmista, että mainoksesi näytetään ainoastaan oikealle mobiilikohdeyleisölle. Jos myyt esimerkiksi iPhone-lisätarvikkeita, mainoksesi ei todennäköisesti ole osuva Android-laitteen omistajille. Kehittyneiden mobiililaitteiden kohdistusvaihtoehtojen avulla voit varmistaa, että mainoksesi näytetään ainoastaan iPhonen omistajille, kuten edellisessä esimerkissä. Voit jopa kohdistaa mainoksesi ainoastaan tietyille mobiilioperaattoreille.

Missä asiakkaasi ovat?

Google Analyticsin avulla näet, mistä sijainnista ja mistä mobiililaitteista suurin osa verkkosivustosi liikenteestä on peräisin. Jos huomaat, että saat paljon käyntejä paikasta, jossa yritykselläsi on fyysinen sijainti, voit näyttää yrityksesi osoitteen tai puhelinnumeron mainoksissa, jotka näkyvät mobiililaitteissa, joissa on kaikilla toiminnoilla varustetut internetselaimet. Tämä tekee mainoksistasi osuvampia, ja myös asiakkaat tavoittavat sinut helpommin. Mobiiliasiakkaat pystyvät myös soittamaan yritykseesi napsauttamalla tekstimainostasi. Tällä tavalla asiakkaasi voivat toimia välittömästi.


Toivottavasti näistä vihjeistä on apua kampanjoidesi muuttamisessa mobiililaitteisiin sopiviksi ja oikean liikkuvan kohdeyleisön tavoittamisessa.
Lue uusi mobiiliviesti taas ensi viikolla!