Haluatko mitata AdWords-investointisi tuottoa? Oletko kokeillut AdWordsin tulosseuranta-työkalua, mutta et saanut sitä täysin toimimaan? Ei hätää, sillä tänään käymme läpi miten voit yksinkertaisesti suorittaa vikaetsinnän tulosseurannassa.

Aluksi kuitenkin yleisluontoinen katsaus tulosseurantaan. AdWords-tulosseuranta on AdWords-tililtä löytyvä työkalu, jonka avulla voit selvittää, onko mainosinvestointisi tehokas vai ei. Sen avulla voit seurata investoinnin tuottoprosenttia tarkkailemalla avainsanoja, jotka johtavat haluamaasi toimintoon sivustossasi. Näitä toimintoja voi olla esim. tuotteen ostaminen, tiedoston lataaminen tai uutiskirjeen tilaaminen.

Joskus tulosseurannan käyttämisessä saattaa olla ongelmia. Silloin kannattaa tutustua interaktiiviseen oppaaseemme tulosseurantaan liittyen

Tämän oppaan lisäksi olen koonnut alle yleisimpiä ratkaisuja tulosseurantaan liittyviin ongelmiin. Napsauta linkkiä, jos haluat saada enemmän tietoa.


Lisää vianmääritykseen liittyviä ohjeita löydät täältä

Toivottavasti tämä antaa hieman enemmän tietoa tulosseurantaan liittyvien ongelmiesi ratkaisemiseksi.

Ensi viikolla annamme enemmän tietoa tulojen (yksi per napsautus) ja tulosten (useita per napsautus) välisistä eroista.