Viime kuukausina olet saattanut nähdä ilmoituksia tai hakea räätälöityjä avainsanaideoita ja budjetti-ideoita tilin optimointia varten suoraan Tilaisuudet-välilehdestä. Tilaisuudet-välilehteen tulee nyt uusia toimintoja, kun lisäämme siihen hintatarjousideat.

Hintatarjousideat, jotka perustuvat hintatarjoussimulaattorin tietoihin, auttavat sinua nostamaan tai laskemaan tiettyjen avainsanojen hintatarjouksia, jotta voit parantaa AdWords-sijoituksesi tuottoa. Jos siis haluat laskea kokonaiskustannuksia tai kasvattaa verkkosivuston kävijämäärää, räätälöityjen hintatarjousideoiden avulla näet tarkalleen, mitä hintatarjouksia sinun kannattaa muuttaa, jotta saat parhaan hyödyn mainontabudjetistasi.

Näet hintatarjousideoita tilissäsi seuraavissa tilanteissa:
  • Uskomme, että voit saada huomattavasti lisää napsautuksia ilman että kustannukset nousevat merkittävästi.
  • Uskomme, että voit säästää rahaa uhraamatta suurta määrää napsautuksia.
Hintatarjousideat näkyvät joidenkin mainostajien tileissä tästä päivästä lähtien ja tulevat kaikkien mainostajien käyttöön lähiviikkoina.


Hintatarjousideoissa näkyy niiden arvioitu vaikutus hintaan, näyttökertoihin ja napsautuksiin. Samaan tapaan kuin hintatarjoussimulaattorissa, hintatarjousidean napsauttaminen tuo esiin kaavion, jossa näkyvät hintatarjousten tuottamat napsautukset hinnan mukaan. Kaaviossa on avainsanan nykyinen hintatarjous (harmaalla) ja ehdotettu hintatarjous (keltaisella). Jos nostat hintatarjousta, harkitse, ovatko lisänapsautukset ja lisänäyttökerrat mahdollisesti kasvavien kustannusten arvoisia. Jos lasket hintatarjousta, harkitse, onko kustannussäästö mahdollisten napsautus- ja näyttökertamäärän pienentymisen arvoinen.

Näkyvät arviot ovat aiemman eli edellisen 7 päivän tehokkuuden muunnelmia, eikä niillä yritetä ennustaa tai arvioida tulevaa tehokkuutta. Lisäksi liikennemallit vaihtelevat jatkuvasti, joten pidä mielessä, että tuleva tehokkuus todennäköisesti vaihtelee ajan mittaan. Jos on todennäköistä, että seuraavan viikon kävijämäärä eroaa selvästi edellisestä viikosta, esimerkiksi sesongin vaihtumisen takia, tämä seikka on syytä ottaa huomioon hintatarjouksia valittaessa.
Työkalu antaa hyödyllistä tietoa ja harkittavia hintatarjousideoita, mutta sillä ei ole tarpeeksi tietoa mainontatavoitteistasi, jotta se voisi ehdottaa sinulle parhaiten sopivaa hintatarjousta. Sinun kannattaa käyttää tarjolla olevia tietoja lisätietojen saamiseksi siitä, miten erilaiset hintatarjoukset voivat vaikuttaa tehokkuuteen. Kyseisten tietojen sekä muiden tietojen, kuten sijoitetun pääoman tuottoprosentin, avulla voit päättää hintatarjoukset, jotka tukevat mainontatavoitteitasi. Jos haluat lisätietoja hintatarjousideoista sekä siitä, miten ideat luodaan, voit tutustua tarkempaan artikkeliin AdWords-ohjekeskuksessa.

Tilaisuudet-välilehden voi ajatella olevan tilin optimoinnin etusivu. Voit tarkastella kaikkia räätälöityjä optimointi-ideoita samassa paikassa ja tehdä perusteltuja valintoja useiden ideoiden välillä ennen muutosten tekemistä. Suosittelemme tarkistamaan uudet ideat Tilaisuudet-välilehdestä muutaman viikon välein. Tutustu tulevina kuukausina uusiin ominaisuuksiin, sillä jatkamme Tilaisuudet-välilehden kehittämistä entistä tehokkaammaksi resurssiksi.

Kirjoittaja: Tapio Savijärvi - Inside AdWords-tiimi