Googlen sisältöverkon ja sen uudistuneen kohdistusteknologian ja mainostyökalujen avulla tavoitat miljoonia verkon käyttäjiä korkealaatuisilla sivustoilla. Löydät lisätietoa Googlen Sisältöverkostosta täältä. 

Saat parhaan vastineen markkinointibudjetillesi, kun seuraat näitä yksinkertaisia ohjeita, joiden avulla luot ja hallinnoit menestyviä sisältöverkostokampanjoita.



Luo vahva perusta: Varmista kampanjasi menestys alusta asti

  • Valitse oikea kohdistusvaihtoehto, joka sopii kampanjasi tavoitteisiin: Tavoitteesi täyttyvät, kun käytät asiayhteyteen kohdistamista ja ryhmittelet avainsanat teeman mukaan. Jos taas haluat kehittää tuotemerkkiä, hyödynnä sijoitteluun kohdistamista, jolloin tavoitat tietyt verkkopalvelimet ja sivustot.
  • Paranna hallittavuutta luomalla erillisiä kampanjoita: Hallinnoi haku- ja sisältökampanjoita erillään, jolloin voit luoda muokattuja sisältöverkoston avainsanoja, sijoitteluita, hintatarjouksia ja budjetteja. Voit käyttää erilaisia kampanjastrategioita ilman, että ne vaikuttavat hakukampanjoiden tehokkuuteen.
  • Mittaa ja seuraa tuloksia: Ota Googlen tulosseuranta käyttöön koko tilissäsi, myös sisältökampanjoissa. Tulosseurannan avulla voit mitata jokaisen mainosryhmän ja sijoittelun hintatarjouksia, mikä auttaa optimointipäätösten tekemisessä. Voit myös luoda useita tulostavoitteita, jolloin voit seurata esimerkiksi sitä, mitkä mainokset tuottavat eniten uutiskirjeiden tilauksia ja mitkä taas tuottavat eniten ostoja.

Ohjaa asiakkaitasi: Tee tarjoukseesi vastaamisesta helppoa

  • Tee tulosta houkuttelevilla mainoksilla: Houkuttele potentiaalisia asiakkaita napsauttamaan mainostasi korostamalla ainutlaatuisia myyntivaltteja ja tarjouksia houkuttelevilla, kuvaavilla viesteillä. Lisää mainokseesi toimintakehotuksia, jotka rohkaisevat suorittamaan halutun toiminnon napsautuksen jälkeen.
  • Pidä huolta siitä, että kohde-URL-osoite vastaa mainoksessa kuvattua tuotetta: Varmista saumaton käyttäjäkokemus ja pidä kiinni potentiaalisista asiakkaistasi linkittämällä mainoksesi aloitussivulle, joka käsittelee mainostamaasi tarjousta tai tuotetta.
  • Poista häiriötekijät ja panosta tuloksiin: Tee mainoksessasi olevan tuotteen tai tarjouksen löytäminen käyttäjille helpoksi ja nopeaksi. Sijoita toimintakehotuspainike aloitussivun yläosaan, jossa se on hyvin näkyvissä.

Seuraa, viilaa ja karsi: Tarkkaile tehokkuuttasi ja tee muokkauksia
  • Arvioi tehokkuutta sijoittelutasolla: Voit nähdä, missä mainoksesi näytetään käyttämällä joko tilisi Verkostot-välilehteä tai sijoittelun tehokkuusraporttia. Käytä eniten aikaa niiden sivustojen arviointiin, jotka muodostavat suurimman osan kuluistasi.
  • Laajenna kattavuuttasi seuraamalla menestystä: Etsi mainokset, jotka toimivat tehokkaasti. Luo lisää samantapaisia mainosryhmiä ja kohteisiin liittyviä sijoitteluja, jolloin tavoitat enemmän potentiaalisia asiakkaita sisältöverkostossa.
  • Tarkenna mainosryhmiä ja paranna sijoitetun pääoman tuottoprosenttia: Korjaa se, mikä ei toimi: laske heikosti menestyneiden sijoittelujen hintatarjouksia, sulje pois epätoivotut sijoittelut ja tarkenna kohdistustasi lisäämällä negatiivisia avainsanoja.
  • Optimoi automaattisesti tuloksenoptimointityökalun avulla: Tuloksenoptimointityökalu on maksuton työkalu, joka hallinnoi automaattisesti hintatarjouksia ja pyrkii pitämään useimpien tulostesi kulut korkeimman hankintakohtaisen hinnan alapuolella. Ota tulosseuranta käyttöön ja hyödynnä tuloksenoptimointityökalun helppous.
Toivottavasti näillä vinkeillä saat tehostettua mainontaasi Googlen Sisältöverkostossa!