Uuden vuoden alku on hyvä hetki tehdä päätöksiä tulevan vuoden suhteen. Mitä jos päättäisit uuden vuoden kunniaksi seurata AdWords-tiliäsi säännöllisesti. Varmista, että seuraat tärkeimpiä perustietoja noudattamalla alla olevaa luetteloa.

1. Tarkista ilmoitukset ja tilin ilmoitukset etusivulta

Kun kirjaudut AdWords-tiliisi, tarkista ensin Googlen lähettämät ilmoitukset ja tilin ilmoitukset. Päivitysten seuraaminen on tärkeää, koska niissä on tärkeitä tiliä koskevia tietoja.

2. Siirry Kampanjat-välilehteen ja määritä ajanjakso

Ajanjakson asetus on tilin oikeassa yläkulmassa. Aseta ajanjaksoksi 1–4 viikkoa, jotta saat hyvän käsityksen viimeaikaisesta tehokkuudesta.

3. Tarkista avainsanojen tehokkuus

  • Avainsanan napsautussuhde. Millä avainsanoilla on korkein ja matalin napsautussuhde?
  • Avainsanojen sijainti. Näkyvätkö mainokset ensimmäisellä sivulla eli onko keskimääräinen sijainti 1–11?
  • Avainsanan tila. Näkyvätkö mainoksesi?
  • Laatupisteet. Näet kunkin avainsanan laatupisteet napsauttamalla kuvaketta tilasarakkeessa.
4. Tarkista mainosten tehokkuus

  • Mainoksen napsautussuhde. Jos testaat useita mainoksia kussakin mainosryhmässä, tarkista, mitkä ovat tehokkaimpia.
  • Jos tulosseuranta on käytössä, tarkista, mitkä mainokset ja avainsanat johtavat myyntiin.
5. Tarkenna avainsanoja ja mainoksia
  • Tarkastele tehokkaimpia avainsanoja ja mainoksia. Muokkaa heikommin toimivia enemmän tehokkaiden kaltaisiksi.
  • Poista ne, jotka ovat olleet jatkuvasti tehottomia.
  • Estä negatiivisilla avainsanoilla näyttökerrat, joita et halua saada.
6. Testaa lopuksi uusia avainsanoja ja mainoksia kampanjoissasi
  • Voit saada avainsanaehdotuksia avainsanatyökalulla ja lisätä avainsanoja kampanjaan
  • Jos kussakin mainosryhmässä on vain yksi mainos, kokeile useiden mainosten käyttämistä. Näin voit testata, mikä mainoksista toimii parhaiten.