Hakutilastot on ilmainen työkalu, joka tuottaa tietoa siitä, mitä Googlesta haetaan. Hakutilastoista on apua, kun suunnittelet pitkän aikavälin markkinointistrategiaa tai haluat laajentaa AdWordsin avainsanaluetteloa.

Hakutilastoja käyttämällä voit valita mainosviestin, joka vastaa tämän hetken kiinnostuksen kohteita. Jos olet esimerkiksi autokauppias, voit päätellä työkalumme avulla, kannattaako mainoskampanjoissa keskittyä polttoaineen kulutukseen, auton turvallisuuteen vai moottorin tehoon.

Sen lisäksi, että hakutilastoissa näkyy trendien kehitys eri vuosina, saat myös tietoa siitä, miten tuotteidesi ja palveluidesi kiinnostavuus vaihtelee eri vuodenaikoina. Näet esimerkiksi, milloin mahdolliset asiakkaat alkavat etsiä tietoa hiihtolomista, joululahjoista tai autovakuutuksista.


Harkitsetko tuotteidesi viemistä uusille markkinoille? Hakutilastojen avulla voit määrittää maakohtaisesti, kuinka kiinnostavia tuotteesi ovat. Esimerkiksi ranskalaisten viinien tukkumyyjä voi nähdä, missä Yhdysvaltain osavaltioissa viineille on eniten kysyntää.


Jos omistat tuotemerkin, saatat pohtia, kuinka tuotemerkkisi on pärjännyt kilpailijoille. Saat tietoa myös siitä, miten mainoskampanjasi ovat vaikuttaneet bränditietoisuuteen.


Hakutilastot auttavat myös yrityksen uhkien ja mahdollisuuksien tunnistamisessa. Esimerkiksi matkatoimisto voi seurata, miten matkakohteiden suosio muuttuu ajan kuluessa.


Lisätietoja hakutilastojen toimintatavasta on ohjekeskuksessa. Siellä on myös lisätietoja ominaisuuksista ja asetuksista.