Useimmat käyttäjät aloittavat AdWords-uransa standardimainosmuodon eli tekstimainosten parissa. Ne ovatkin erittäin tehokkaita. AdWordsissa on kuitenkin tekstimainosten lisäksi tarjolla monia muitakin mainosmuotoja. Mainonnan tavoitteesta riippuen saattaa olla järkevää käyttää myös jotain muuta mainosmuotoa. Tänään esittelemme lyhyesti muut tärkeimmät mainosmuodot.



Kuvamainokset

Kuvamainosten avulla voit levittää mainosviestiä värikkäästi. Mainokset voivat olla liikkumattomia tai animoituja. Niiden avulla kiinnität asiakkaan huomion tehokkaasti Googlen sisältöverkostossa. Halutessasi voit ehkäistä mainoksen liiallista näkyvyyttä näyttötiheyden rajoitustoiminnon avulla.

Jos arvelet, että sinulla ei ole kuvamainosten suunnitteluun tarvittavia taitoja, lue hyödyllisiä neuvoja näyttömainosten optimointioppaasta tai kokeile AdWords-näyttömainosten rakennustyökalua. Tämän intuitiivisen työkalun avulla saat yksilöllisen, animoidun kuvamainoksen käyttöösi vain muutamassa minuutissa. Voit halutessasi myös lisätä siihen oman logosi. Voit valita yli 150 mallista. Täältä löydät vastaukset kaikkiin kuvamainoksia, kuten niiden koko- ja muotovaatimuksia, koskeviin kysymyksiin.

Videomainokset

Videomainoksilla voit välittää monipuolisen viestin ja houkutella mahdollisia asiakkaita.
Napsautettavat videomainokset kestävät muutamasta sekunnista kahteen minuuttiin. Jos et tiedä, miltä videomainoksen tulee näyttää, tutustu napsautettavien videomainosten oppaaseen, joka sisältää hyödyllisiä vihjeitä ja esimerkkejä. Jos haluat luoda videomainoksen nyt, valitse näyttömainosten rakennustyökalun videoluokka ja muokkaa valitsemaasi mallia.


Mobiilimainokset

Jos verkkosivustasi on olemassa mobiiliversio, mobiilitekstimainokset ovat juuri sinua varten. Kun kohdeyleisösi tekee Google-hakuja tai selailee nettiä mobiililaitteellaan, voit saavuttaa nämä käyttäjät ja lisätä sivustosi kävijämäärää. Isossa-Britanniassa, Kanadassa ja Yhdysvalloissa käyttäjät voivat myös ottaa yritykseen yhteyttä yhdellä napsautuksella click-to-call-toiminnon ansiosta.

Lisäksi monissa maissa, myös EU:n alueella, voidaan käyttää mobiilikuvamainoksia. Ne toimivat kuten tavalliset kuvamainokset. Ainoa ero on siinä, että mainosten muoto on mobiilistandardien mukainen. Täältä löydät yleiskatsauksen mobiilikuvamainosten koko- ja muotovaatimuksista.

Kirjoittaja: Antti & Tobias - Inside AdWords-tiimi