Tänään käsittelemme lisäominaisuuksia, jotka puuttuvat online-käyttöliittymästä. Jos olet edistynyt AdWords-käyttäjä ja haluat käyttää näitä toimintoja, tarpeitasi vastaa AdWords Editor.

Ennen kuin sukellamme sen suosituimpien ominaisuuksien pariin, tarkastellaan hieman AdWords Editorin käyttöliittymää. Vasemmalla on puunäkymä. Kampanjoiden, mainostekstien, avainsanojen jne. välilehdet ovat keskellä. Rakenne on siis sama kuin AdWordsin uudessa online-käyttöliittymässä. Itse asiassa uusi käyttöliittymä suunniteltiin AdWords Editorin pohjalta. Valittuja elementtejä muokataan alimmassa kentässä. Yläosan valikkopalkissa on muita ominaisuuksia, kuten CSV-tiedostojen tuonti tai vienti, valittujen kohteiden tekstin korvaaminen tai tekstin lisääminen sekä toistuvien avainsanojen etsiminen.



"Kuinka siirrän mainosryhmän eri kampanjaan?"

Käyttäjät haluavat usein siirtää tai kopioida elementtejä AdWords-tilistään esim. muuttaessaan kampanjan rakennetta paremmaksi luomalla eri tuotteille omat mainosryhmät tai aloittaessaan mainonnan toisessa maassa käynnistämällä uuden kampanjan. AdWords Editorin avulla voit kopioida tai siirtää kaikki tilin elementit, avainsanoista ja mainoksista kokonaisiin kampanjoihin. Voit myös kopioida tai siirtää elementtejä tilistä toiseen.

"Haluan lisätä kommentteja tekemiini muutoksiin"

Kommenteista on hyötyä oman muistin tukena tai kun halutaan selittää asioita tilin muille käyttäjille. Kommentteja voi lisätä tilin kaikille tasoille. Kommentin merkkinä on nastakuvake siihen liittyvän kohteen vieressä. Kommentti luetaan siirtämällä hiiri nastan kohdalle. Lisätietoja kommenteista on tässä osoitteessa.



"Haluan tarkastella tai muokata yli sataa avainsanaa yhtä aikaa."

AdWords Editor on suunniteltu suurten tilien hallinnointia varten. Toisin kuin online-käyttöliittymässä, muokkausten laajuutta ei ole rajoitettu, kunhan ne pysyvät AdWords-tilin rajojen sisällä.

Muutoksia voi tehdä usealla eri tavalla:
Tee yksinkertaiset muutokset, kuten avainsanojen napsautuskohtaiset hintatarjoukset, valitsemalla elementit ja tekemällä haluamasi muutokset massamuutoksena. Voit nopeuttaa työskentelyä käyttämällä pikanäppäimiä.

Entäpä monimutkaisemmat muutokset, kuten mainostekstien valittujen osien muokkaaminen, hintatarjousten asettaminen tiettyjen kriteerien perusteella tai seurantamuuttujan lisääminen URL-osoitteisiin? Käytä tekstien, URL-osoitteiden ja hintatarjousten muokkauksen lisäasetuksia. AdWords Editorin ohjeessa on lisätietoja muokkaustyökaluista.

"Haluan lähettää ja ladata kampanjatietoja CSV-tiedostoina"

CSV-tiedostojen luominen AdWords-tilin tiedoista tai niiden käyttäminen on vain yksi tuonti-/vientivalikon vaihtoehdoista. Tarjoamme useita toimintoja, kuten tilin varmuuskopioinnin, jotta saat tarvitsemasi tilitiedot haluamassasi muodossa. Voit tutustua tuomisen ja viemisen vaihtoehtoihin tässä osoitteessa.


Kirjoittaja: Lissi & Maija - Inside AdWords-tiimi