Heinäkuussa ilmoitimme Yhdysvalloissa Ideoita-välilehden beta-testauksesta. Ideoita on AdWords-tilin uusi osio, jonka avulla voit saada hakukampanjoillesi lisää kustannustehokasta liikennettä.

Tänään aloitimme beta-vaiheen laajentamisen globaalisti lisäämällä tilejä, joiden kielenä on amerikan englanti. Testiin otetaan myös tilit, joiden kielenä on britannian- ja australian englanti. Ideoita-välilehden beta-vaihe julkaistaan seuraavien arkipäivien aikana kaikkiin tileihin, joiden kielenä on englanti.

Nyt kun olemme siirtymässä laajempaan beta-julkaisuun, haluamme vastata testin ensimmäisen vaiheen aikana ilmenneisiin kysymyksiin:

Milloin Ideoita-välilehteä kannattaa käyttää?


Ideoita-välilehden voi ajatella olevan tilin optimoinnin etusivu. Välilehdessä saat yleiskatsauksen Googlen muokkaamista kampanjoiden ja mainosryhmien avainsanaideoista ja budjetti-ideoista. Voit tutkia niiden suhteellista vaikutusta ennen muutosten tekemistä. Jos haluat kasvattaa avainsanan kattavuutta tietyssä tuotteessa tai jos haluat, että mainoksesi näkyvät useammin nykyisillä avainsanoilla, sinun kannattaa aloittaa Ideoita-välilehdestä.

Päivitämme idealuetteloa säännöllisesti, joten vaikka olisit aiemmin käynyt Ideoita-välilehdessä, palaa takaisin muutaman viikon välein. Silloin näet, ovatko avainsana- tai budjetti-ideasi muuttuneet.

Minne AdWords-työkalut katosivat?

Emme poista nykyisiä AdWords-työkaluja Ideoita-välilehden beta-testin takia, mutta nämä ovat siirretty toiseen paikkaa tilissä. Jos olet mukana Ideoita-välilehden beta-vaiheessa, Työkalut-välilehti ei enää näy. Voit sen sijaan käyttää AdWords-työkaluja avaamalla Ideoita-välilehden. Selaa sitten sivun reunassa olevaa valikkoa. AdWords-työkaluja on myös kampanjakohtaisesti järjestettyjen ideoiden alapuolella.

Luettelo kaikista käytettävissä olevista työkaluista avautuu, kun napsautat luettelon lopussa olevaa Lisää työkaluja... ‑linkkiä.

Mitä optimointityökaluja on käytettävissä jatkossa?

Ideoita-välilehden ensimmäinen beta-julkaisu on vain alkua. Pyrimme jatkossa tarjoamaan entistä laajemman valikoiman optimointityökaluja. Tulevien kuukausien aikana välilehteen on tulossa muita muutoksia, joiden myötä saat paremman kuvan hakumarkkinoinnista. Lisäksi saat lisätietoja, joiden avulla voit entistä paremmin arvioida uusien ideoiden tehokkuutta.

Tilin Ideoita-osiosta on tarkoitus kehittää paikka, josta saa uusia ideoita mainoskattavuuden laajentamiseen osuvissa hakutermeissä, lisänapsautusten saamiseen kannattavimmissa kampanjoissa tai yleisesti sijoitetun pääoman kokonaistuottoprosentin nostamiseen.

Ideoita-välilehden beta-vaihe laajennetaan globaaliksi kaikille mainostajille tulevien viikkojen aikana.