Valtaosa mainostajista käyttää vain uutta käyttöliittymää. Saat siitä enemmän irti tehokkuusvinkkiemme avulla.

Keskittyminen olennaiseen

Avainsanat-välilehdessä on useita työkaluja, joiden avulla voit keskittyä olennaiseen.

Voit ensinnäkin muokata sarakkeita näyttämään vain haluamasi tiedot haluamassasi järjestyksessä. Sitten voit käyttää suodattimia ja keskittyä tietyt ehdot täyttäviin avainsanoihin. Voit esimerkiksi tarkastella vain avainsanoja, jotka eivät tuota tuloksia tehokkaasti. Suodattimien avulla voit hioa tärkeitä kohtia. Esimerkkejä hyvistä suodattimista on tässä ohjekeskuksen artikkelissa.

Kun tiedät, mitä etsit, voit antaa vahtivuoron AdWordsille. Muokatuilla ilmoituksilla voit kertoa AdWordsille, mitkä muutokset ovat tärkeitä. Muutoksen tapahtuessa saat ilmoituksen sekä tiliisi että sähköpostiisi. Voit esimerkiksi suodattimilla tunnistaa parhaiten tuloksia tuottavat suuria liikennemääriä saavat avainsanat. Voit luoda ilmoituksen, joka lähetetään, jos kyseisten avainsanojen tulosprosentti laskee edellisestä viikosta.

Jos käytät Oma asiakaskeskus ‑tiliä, sinun on toistaiseksi kirjauduttava suoraan kyseiseen AdWords-tiliin, jos haluat luoda muokattuja ilmoituksia.

Usean kohdan muuttaminen kerralla

Avainsanojen massamuutosten tekeminen on entistä helpompaa, kun olet tottunut uuden käyttöliittymän ominaisuuksiin. Voit ensinnäkin valita useita avainsanoja kerralla ja avata kaikki kentät muokattaviksi valitsemalla Muokkaa. Voit ajan säästämiseksi käyttää näppäimistöä: valitse avainsanat X-näppäimellä, siirtyä riveillä ylös ja alas J- ja K-näppäimillä ja siirtyä muokkaustilaan E-näppäimellä. Jos haluat valita peräkkäisiä avainsanoja, valitse ensimmäinen avainsana, paina vaihtonäppäin pohjaan ja napsauta sitten viimeistä valittavaa avainsanaa.

Muokkaustilassa voit keskeyttää avainsanoja, muokata korkeinta napsautuskohtaista hintatarjousta, muuttaa kohde-URL-osoitetta ja vaihtaa hakutyyppiä. Voit myös kopioida hintatarjoukset ja kohde-URL-osoitteet kaikille riveille. Olemme myös lisänneet mahdollisuuden nostaa kaikkien soveltuvien avainsanojen hintatarjoukset ensimmäisen sivun napsautuskohtaiseksi hintatarjoukseksi. Valitse muokkaustilassa Täytä etukäteen kaikki napsautuskohtaiset hinnat vastaamaan ensimmäisen sivun hintaa.

Voit tehdä massamuutoksia myös laskentataulukkomuokkauksen avulla. Laskentataulukkomuokkauksessa voit käyttää avainsanoja samalla tavalla kuin laskentataulukossa. Voit käyttää kaavoja, kopiointia ja liittämistä sekä etsimistä ja korvaamista. Pääset laskentataulukkomuokkaukseen valitsemalla Lisää toimintoja ja Muokkaa laskentataulukkoa. Muista, että laskentataulukkomuokkausta voi käyttää vain mainosryhmän sisällä.

Siirtäminen

Hyvän tilirakenteen ylläpitäminen on tärkeää AdWords-kampanjoiden menestykselle. Sinun kannattaa aika ajoin siirtää tietoa, jotta avainsana- ja mainoskokonaisuudet ovat entistä tarkempia ja osuvampia. Kopiointiominaisuudesta on tällöin hyötyä. Laskentataulukkomuokkauksen tavoin kopiointi on Lisää toimintoja ‑kohdan alla. Voit kopioida avainsanoja toiseen mainosryhmään tai kampanjaan. Avainsanoja kopioidessasi voit myös kopioida hintatarjouksen ja kohde-URL-osoitteen.

Toivottavasti voit vinkkien avulla hallita avainsanoja entistä tehokkaammin ja parantaa AdWords-kampanjoitasi.