Googlen sisältöverkosto -sarjan edellisissä teksteissä puhuimme eri tehtävistä ja toiminnoista, joita käyttäjät suorittavat verkossa, sekä siitä, miten asiayhteyteen kohdistuksen tekniikkamme auttaa sinua tavoittamaan osuvien sivustojen potentiaaliset asiakkaat.

Tänään tutustumme muutamiin yksinkertaisiin vaiheisiin, jotka auttavat varmistamaan, että tuotteesi tai palvelusi mainoksia näytetään osuvimmissa sivustoissa.


1. vaihe: Varmista, että mainoksesi voidaan näyttää osuvissa sivustoissa
2. vaihe: Luo tehokas kampanja
3. vaihe: Seuraa tehokkuutta
4. vaihe: Keskitä mainontasi

1. vaihe: Varmista, että mainoksesi voidaan näyttää osuvissa sivustoissa


Jotta mainoksesi näkyvät osuvissa sivustoissa, varmista, että kampanjasi ovat mukana sisältöverkostossa.
Toimi seuraavasti:


1. Kirjaudu AdWords-tiliisi osoitteessa http://adwords.google.fi.
2. Napsauta sen kampanjan nimeä, jota haluat muokata.
3. Etsi Asetukset-välilehdestä Verkostot ja laitteet -osio ja valitse Muokkaa.
4. Ota mainosten näyttäminen käyttöön verkostossa.
5. Kun olet tehnyt valintasi, valitse Tallenna.1.


2. vaihe: Luo tehokas kampanja

Kuten haunkin kohdalla, mainostesi tehokkuus sisältöverkostossa liittyy läheisesti kampanjasi sisältöön ja rakenteeseen.

Luo jokaiselle tuotteelle tai palvelulle, jota haluat mainostaa, täsmällisiä avainsanoja ja mainostekstejä erillisissä mainosryhmissä. Tämän jälkeen sijoitamme mainoksesi sivuille, jotka ovat osuvimpia liiketoimintasi ja asiakkaittesi kannalta. Luomalla aihepiirin mukaisia ja täsmällisiä mainosryhmiä saat parhaat tulokset haku- ja sisältöverkostossa.

3. vaihe: Seuraa tehokkuutta

Kun olet aloittanut kampanjoiden näyttämisen sisältöverkostossa, Google sovittaa mainoksesi osuviin sivustoihin aihepiirin mukaan. AdWords-tilissäsi voit seurata, miten nämä automaattiset sijoittelut menestyvät, noudattamalla oheisia ohjeita.


1. Valitse kampanjassasi Verkostot-välilehti.
2. Napsauta automaattisen sijoitteluittesi viereistä näytä tiedot -kohtaa.

Tässä näkymässä voit verrata mainostesi tehokkuutta eri sivustoissa, joissa niitä on näytetty. Tehokkuustiedot sisältävät napsautukset, näyttökerrat, tuloshinnat / kertyneen myynnin, kun mainostasi on näytetty kussakin sivustossa.





4. vaihe: Keskitä mainontabudjettisi

Voit myös valita yksittäisiä tehokkaita sivustoja ja keskittää budjettisi niihin lisäämällä ne ohjatuiksi sijoitteluiksi. Toimi seuraavasti:

1. Valitse kampanjassasi Verkostot-välilehti.
2. Napsauta automaattisen sijoitteluiden viereistä näytä tiedot -kohtaa.
3. Valitse sivustot, joita haluat hallinnoida erikseen.
4. Valitse Hallinnoi sijoittelua ja hintatarjousta.


Vastaavasti voit pienentää hintatarjoustasi tietyissä sivustoissa tai jopa sulkea sivustoja pois, jos se mielestäsi edistää mainontasi yleistä tehokkuutta.



Noudata näitä yksinkertaisia ohjeita, niin saat haluamasi näkyvyyden ja tulokset tavoittaessasi asiakkaita verkossa.

Löydät Lisätietoja sisältöverkostossa mainostamisesta.