Käyttämällä Google AdWordsin ilmaista tulosseurantatyökalua voit nähdä, kuinka tehokasta mainontasi on myyntien ja sivustoviittausten suhteen. Käyttämällä tulosseurantaa voit tehdä viisaampia hintatarjouksia ja budjettia koskevia päätöksiä. Kun ymmärrät, minkä arvoinen tulos on sinulle, voit tehdä kampanjoihin muutoksia avainsanojen tuottavuuden perusteella liikenteen ja napsautusten sijaan. Tämä on suositeltava strategia taloustaantumassa.

Jotta voit tehdä strategisia hintatarjouksia avainsanojesi sijoitetun pääoman tuottoprosentin perusteella, sinulla on oltava riittävästi tulostietoja. On suositeltavaa odottaa 1–3 viikkoa, jotta näet avainsanojesi tehokkuuden sijoitetun pääoman tuottoprosentin suhteen, vaikka se voikin vaihdella sen mukaan, kuinka monta tulosta saat AdWordsista. Voit muokata yksittäisten avainsanojen hintatarjouksia avainsanojen tehokkuuden perusteella. Kohtaat todennäköisesti jonkin seuraavista tilanteista:

A) Avainsanat, joilla on alhainen tuloshinta ja sijainti

Tässä tapauksessa sinun kannattaa harkita tuloshinnan nostamista, jotta varmistat mainoksen näkymisen korkeammassa sijoituksessa. Tällöin saat enemmän näkyvyyttä ja mahdollisesti enemmän napsautuksia ja tuloksia. Jotta varmistat, että hintatarjouksesi on aina korkeinta tuloshintaa pienempi, suosittelemme muokkaamaan avainsanojen hintatarjouksia vähitellen.

B) Avainsanat, joilla on alhainen tuloshinta ja korkea sijainti

Jos tuloshintasi ovat pienempiä kuin korkein hinta, jonka haluat maksaa yhdestä tuloksesta, ja mainoksen keskimääräinen sijainti näillä avainsanoilla on lähes 1, niin sinun pitäisi varmistaa, ettei päiväbudjettisi rajoita mainoksen näyttökertoja, koska tällöin saatat menettää arvokkaita napsautuksia ja sijoitetun pääoman positiivisen tuottoprosentin.

C) Avainsanat, joilla on korkea tuloshinta

Kun olet suodattanut pois vähiten tuloksia tuottavat napsautukset käyttämällä negatiivisia avainsanoja, suosittelemme laskemaan niiden avainsanojen hintatarjouksia, joilla on korkea tuloshinta. Tämä johtaa alhaisempaan mainoksen sijaintiin, jolloin mahdollisia napsautuksia ja tuloksia on vähemmän, mutta se voi myös auttaa säilyttämään tuloshintasi pienempänä kuin korkein hinta, jonka haluat maksaa yhdestä tuloksesta. Jos hintasi ovat edelleen korkeinta hintaa suurempia, haluat ehkä poistaa nämä avainsanat ja keskittää budjettisi tehokkaampiin avainsanoihin.

On tärkeää huomauttaa, että internetliikenne ja kilpailijoidesi toiminta muuttuvat jatkuvasti. Arvioi kampanjasi tehokkuus uudelleen säännöllisesti ja tee muutoksia sen mukaan.