AdWords-mainosten näyttäminen ympäri vuorokauden sopii monen yrityksen tarpeisiin. Kuitenkin joidenkin yritysten, jotka eivät tarjoa tuotteita tai palveluja asiakkaille vuorokauden ympäri, kuten esimerkiksi klo 11–24 välisenä aikana tilauksia ottavan aterioiden kuljetuspalvelun, ei kannata mainostaa aukioloajan ulkopuolella, elleivät ne ole kiinnostuneita brändäyksestä.

Miten siis voit näyttää mainoksiasi vain sellaisina aikoina, joista on eniten hyötyä liiketoiminnallesi? Mainosten keskeyttäminen joka yö ja jatkaminen aamulla ei ole kovin kätevää. Sen vuoksi tarjoamme mainosten ajoitustyökalun, jonka avulla voit määrittää etukäteen, milloin haluat mainostesi näkyvän ja olevan näkymättä. Voit näyttää mainoksia haluaminasi ajankohtina 15 minuuttia viikossa tai vuorokauden ympäri viikon jokaisen päivänä yrityksesi tarpeiden mukaan.

Aloita mainosten ajoitus valitsemalla
  1. Asetukset
  2. Lisäasetukset
  3. Esitysaikataulu -> Mainosten ajoitus
  4. Muokkaa
Jos haluat 24 tunnin näytön aamupäivä-/iltapäiväjärjestelmän sijaan, valitse 24 tuntia oikealla puolella.

Ajoita mainoksesi napsauttamalla Ajanjakso-saraketta haluamasi päivän vieressä. Näkyviin tulee pieni kenttä, josta voit valita mainosten näyttämisajankohdan. Jos haluat antaa toisen tai useamman ajankohdan, valitse Lisää toinen ajanjakso. Kun olet tyytyväinen asetuksiin, valitse Tallenna.

Tärkeitä huomioonotettavia seikkoja
  • Tarkista AdWords-tilisi aikavyöhyke ja varmista, että se vastaa alueesi aikavyöhykettä suunnittelun helpottamiseksi.
  • Jos näytät useita kampanjoita eri aikavyöhykkeillä, varmista, että olet ottanut huomioon aikavyöhykkeiden eron.
  • Jos et tiedä tarkalleen, milloin asiakkaat etsivät tuotettasi tai palveluasi, voit luoda kampanjan tehokkuusraportin ja näyttää tehokkuuden tuntikohtaisesti. Näin saat hyvän kuvan siitä, milloin mainoksesi saavat eniten huomiota.
Kenen kannattaa käyttää mainosten ajoitusta?

Mainosten ajoitus soveltuu moniin liiketoimintamalleihin, joissa tarjottava palvelu tai kohdeyleisön verkkotoiminta rajoittuu tiettyihin vuorokaudenaikoihin tai viikonpäiviin. Olemme huomanneet, että erityisesti B2B-asiakkaat käyttävät mainosten ajoitusta. Näin ne voivat maksimoida mainosten näkymisen aikoina, jolloin muut yritykset todennäköisimmin etsivät niitä, esimerkiksi toimistojen aukioloaikaan.
Toiset yritykset käyttävät hintatarjousten muokkaustilaa, josta kerrotaan alla, napsautuskohtaisten hintatarjousten nostamiseen aikoina, jolloin ne saavat arvokkaimmat tulokset.

Ajoituksen lisäasetus: hintatarjousten muokkaaminen

Hyvin kätevä lisäominaisuus on hintatarjousten muokkaustila, jolla voit nostaa tai laskea korkeinta napsautuskohtaista hintatarjousta tiettyinä vuorokaudenaikoina. Jos huomaat, että mainoksesi ovat tehokkaimpia klo 12–14 ja klo 18–20 välisinä aikoina, haluat ehkä nostaa korkeinta napsautuskohtaista hintatarjousta 120 prosenttiin normaalista korkeimmasta napsautuskohtaisesta hintatarjouksesta kyseisinä aikoina sen varmistamiseksi, että mainoksesi menestyy mainoshuutokaupassa ja saavuttaa paremman sijoituksen. Samoin voit laskea normaalia korkeinta napsautuskohtaista hintaa esimerkiksi 80 prosenttiin normaalista korkeimmasta napsautuskohtaisesta hinnasta ajanjaksoina, jotka eivät ole tärkeitä yrityksellesi. Huomaa, että korkeimman napsautuskohtaisen hinnan nostaminen tai laskeminen mainosten ajoitustyökalussa ei vaikuta päiväbudjettiisi, vaan se pysyy samana.