AdWordsin perusominaisuudet, kuten hintatarjoukset, budjetit ja laatupisteet eivät ole muuttuneet uudessa käyttöliittymässä. Siitä huolimatta saatat toisinaan ihmetellä, mihin jokin ominaisuuksista on kadonnut. Näiden ohjeiden avulla voit jatkaa siitä, mihin jäit edellisen AdWords-käyttöliittymän kanssa.

Haku omista kampanjoista

Edellisessä käyttöliittymässä pystyit tekemään hakuja kampanjoissasi käyttämällä hakukenttää tilisi ylänurkassa. Uudessa käyttöliittymässä olemme korvanneet tämän toiminnon tekstisuodattimilla, joilla voit etsiä mainoksia tai hakusanoja koko tilistäsi. Voit tallentaa suodattimen usein tekemistäsi hauista, jolloin voit käyttää sitä nopeasti milloin vain. Suodattimista on apua muutenkin kuin hakujen parissa. Lukemalla aiemman viestimme saat lisätietoja siitä, miten suodattimet auttavat keskittymään sinulle tärkeimpiin tietoihin.

Avainsanojen kohde-URL-osoitteet

Jos haluat muokata yksittäisten avainsanojen kohde-URL-osoitteita, voit tehdä sen valitsemalla muokattavan avainsanan kohdalla olevan valintaruudun ja napsauttamalla Muokkaa-painiketta taulukon yläreunassa. Tämän avulla voit muokata kaikkia avainsanakenttiä, mukaan lukien kohde-URL-osoitetta. Jos haluat nähdä kohde-URL-osoitteesi Avainsanat-välilehdessä koko ajan, se onnistuu sarakkeita muokkaamalla. Sarakkeita muokkaamalla voit myös etsiä ja lisätä taulukkoon muita tietoja, joita haluat katsella, kuten esimerkiksi laatupisteet.

Negatiiviset avainsanat

Edellisessä käyttöliittymässä loit negatiivisia avainsanoja lisäämällä niiden eteen miinusmerkin. Jos esimerkiksi et halunnut mainostesi näkyvän termin "ilmainen" sisältävien hakujen yhteydessä, lisäsit avainsanan -ilmainen. Negatiiviset avainsanat näkyivät tavallisten avainsanojen joukossa avainsanaluettelossasi. Uudessa käyttöliittymässä negatiivisilla avainsanoilla on oma paikkansa. Negatiiviset avainsanat löytyvät Avainsanat-välilehdestä omasta osiostaan. Voit myös tarkastella kampanjasi ja mainosryhmätason negatiivisia avainsanoja rinnakkain.

Google Analytics ja Verkkosivuston optimoija

Mihin Analytics-välilehti on siirtynyt? Jos etsit Google Analyticsiä tai Verkkosivuston optimoijaa, ne löytyvät nyt Raportointi-välilehdestä tilisi yläosasta.

Onko sinulla muuta kysyttävää?

Jos haluat nähdä rinnakkaisvertailun siitä, miten tavanomaiset tehtävät suoritetaan uudessa käyttöliittymässä, olemme luoneet sitä varten Mikä on muuttunut -sivun uuden käyttöliittymän verkkosivustolle.