Edelisessä sarjamme osassa annoimme esimerkkejä ilmaisista Googlen työkaluista. Kuitenkin monille yrityksille maksettu mainostaminen on oleellinen osa heidän Internet markkinointistrategiaa. Siksi annamme muutamia vinkkejä tärkeimpään Internet markkinointi tuotteeseemme, AdWordsiin, liittyen.

Kokeile tärkeimpiä avainsanojasi osoitteessa google.fi tai kokeile mainosten esikatselutyökalua nähdäksesi miten kilpailijoidesi mainokset sijoittuvat Googlessa. Yritä miettiä miten voit mainoksellasi erottautua kilpailijoistasi, esim. korostamalla ilmaista kuljetuspalvelua, luonnonmukaisia tuotteita jne.

Sinun tulisi luoda mahdollisimman houkutteleva mainosteksti kuvaamaan tuotteitasi tai palveluitasi. Ymmärrettävästi tämä saattaa olla hankalaa vain kolmella tekstirivillä, mutta toivottavasti allaolevat vinkit auttavat tässä.
  • Käytä toimintakehotuksia ("varaa nyt", "tutustu täällä" jne.)
  • Käytä tärkeimpiä avainsanojasi mainostekstissä: sanat jotka vastaavat käyttäjän hakutermejä näkyvät mainostekstissä lihavoituna.
  • Luo useita erilaisia mainosmuunnelmia. Tehokkaimpia mainosmuunnelmia (niitä joissa on korkeampi napsautussuhde) näytetään useammin kuin niitä, joissa napsautussuhde on matalampi.
Jos haluat lukea enemmän vinkkejä mainostekstin optimointiin, suosittelemme sinua tutustumaan tähän ohjekeskuksen artikkeliin.