Mietitkö koskaan, näkyykö mainos oikeasti? Tai jos mainos on hylätty, haluat varmaankin tietää tarkalleen, miksi se hylättiin.

AdWordsissa on kaksi ilmaista työkalua tätä varten: mainosten esikatselutyökalu (http://www.google.fi/adpreview) ja Hylätyt mainokset -työkalu.

Mainosten esikatselutyökalu


Mainosten esikatselutyökalun avulla voit nähdä mainokset sellaisina kuin ne näkyisivät Googlen hakutulossivulla.

Suosittelemme tarkistamaan mainoksen näkymisen mainosten esikatselutyökalulla sen sijaan, että käyttäisit tähän Google-hakua. Mainoksen hakeminen useita kertoja saattaa vaikuttaa sen sijaintiin Googlen hakutulossivulla, koska hakeminen lisää näyttökertoja ja laskee napsautussuhdetta. Kun käytät mainosten esikatselutyökalua, tehokkuustilastot eivät muutu.

Voit tehdä testihaun mainosten esikatselutyökalun avulla seuraavasti:

1. Siirry osoitteeseen http://www.google.fi/adpreview.
2. Anna avainsana.
3. Anna Googlen verkkotunnus, kuten google.fi.
4. Valitse käyttöliittymän kieli.
5. Valitse sijainti. Voit valita sijainnin avattavista valikoista tai antaa tarkat pituus- ja leveyskoordinaatit.
6. Valitse Esikatsele mainoksia.

Vinkki: jos mainos ei näy, selvitä mainosten diagnostiikkatyökalulla, miksi mainos ei näy.  Yksi syy voi olla se, että mainos on hylätty. Jos näin on, saat lisätietoja käyttämällä Hylätyt mainokset -työkalua.

Hylätyt mainokset -työkalu

Hylätyt mainokset -työkalu tarkistaa hylättyjen mainosten tilan ja hylkäämisen syyn. Sillä voidaan tarkastella mainosta, sen sijaintia, hylkäämisperustetta, parannusehdotuksia ja mainoksen hylkäämispäivämäärää. Huomaa, että työkalu ei anna tietoja hyväksyntää odottavien mainosten tai avainsanojen tilasta.

Hylätyt mainokset -työkalun käyttäminen:

1. Kirjaudu AdWords-tiliisi osoitteessa https://adwords.google.fi.
2. Valitse Kampanjanhallinta-välilehdessä Työkalut.
3. Valitse Analysoi mainoksiesi suorituskykyä -kohdassa Hylätyt mainokset.
4. Muokkaa mainosta napsauttamalla Muokkaa mainosta -linkkiä oikeanpuoleisessa sarakkeessa. Mainosta voidaan muokata sen mainosryhmästä käsin. Kun mainos on tallennettu, se lähetetään automaattisesti uudelleen tarkistettavaksi.

Saat selville, miksi mainoksesi hylättiin napsauttamalla Hylkäämisperuste-sarakkeen Tiedot-kohtaa. Saat edelleen myös sähköpostiviestin mainoksen hylkäämisestä, jollet ole valinnut toisin.

Katso työkalun esittelyvideo!

Vinkki: lisätietoja Hylätyt mainokset -työkalusta.

Kirjoittaja: Maija - Inside AdWords-tiimi