Kun aloimme rakentaa uutta AdWordsin käyttöliittymää, kysyimme itseltämme kaksi kysymystä. Ensinnäkin, miten voimme auttaa sinua tekemään työsi nopeammin? Toiseksi, miten voimme auttaa sinua löytämään oikeat työkalut oikeaan aikaan, jotta AdWords-kampanjasi olisivat mahdollisimman tehokkaita? Olemme mielestämme edenneet hienosti kohti näitä tavoitteita, ja uuden käyttöliittymän betavaihe on nyt päättymässä.

Moni teistä on kertonut, että uudella käyttöliittymällä on ollut tärkeä vaikutus liiketoimintaan. Mainostajat ovat säästäneet aikaa nopeamman muokkauksen, raportoinnin ja tilissä liikkumisen ansiosta ja parantaneet kampanjan tehokkuutta käyttämällä paremmin integroituja työkaluja kohdistuksen tarkentamiseen.

Hakumarkkinointiyritys ROI Revolution vähensi uudella käyttöliittymällä Google-sisältöverkoston optimointiin käytettyä tilikohtaista keskimääräistä aikaa muutamasta tunnista vain 20 minuuttiin. Tiiminjohtaja Justin D'Angelo kertoo: "Huomasimme asioita, joita emme luultavasti muuten olisi huomanneet tai etsineet. Emmekä olisi edes ehtineet tekemään yhtä syvällistä analyysiä. Uudessa käyttöliittymässä ne huomaa heti, ja asiakkaan kustannukset vähenevät."

B2B-ohjelmistoyritys ClickTime on myös huomannut uuden käyttöliittymän huomattavan vaikutuksen liiketoimintaan. Käyttämällä hakutermit-raporttia he ovat lisänneet kampanjoiden napsautussuhdetta 31 prosentilla ja samalla alentaneet napsautuskohtaista hintaa ja parantaneet napsautusten yleistä laatua. He arvioivat, että heidän AdWords-tuottavuutensa on kasvanut kokonaisuudessaan 100 prosentilla uutta käyttöliittymää käytettäessä. Lisätietoja näistä menestystarinoista on tapaustutkimussivulla.

Viime kuukausina olemme parantaneet AdWordsin uutta käyttöliittymää jatkuvasti. Olemme korjanneet ongelmia, joista mainostajat ovat kertoneet palautteessaan ja ottaneet käyttöön uusia ominaisuuksia, joilla parannetaan kampanjanhallintaa. Pelkästään viime kuussa julkaisimme laskentataulukkomuokkaamisen tukemaan massamuutoksia avainsanaluetteloissa, mainoslaajennuksia yksinkertaistamaan paikallisia mainosprosesseja ja omia ilmoituksia auttamaan sinua pysymään ajan tasalla tilisi tehokkuuden muutoksista. Työ ei ole vielä ohi. AdWordsin uuden käyttöliittymän rakenteen avulla voimme kehittää ominaisuuksia nopeammin kuin aiemmin, joten uusia ominaisuuksia julkaistaan säännöllisesti tulevien kuukausien aikana.

Nyt kun uusi käyttöliittymä on siirtynyt pois betavaiheesta, päivitämme suuremman määrän tilejä käyttämään pelkästään uutta käyttöliittymää. Jos sinulla on käyttöliittymää koskevia kysymyksiä, tutustu uuden käyttöliittymän mikrosivustoon.

Kirjoittaja: Michael & Antti - Inside AdWords-tiimi