Olemme tehneet kovasti töitä siitä lähtien, kun näyttömainosten rakennustyökalu julkaistiin lähes 7 kuukautta sitten. Ajattelimme tehdä yhteenvedon tähän mennessä tehdyistä muutoksista, kirjoittaa päivityksen uusimmista ominaisuuksista ja kertoa, mitä seuraavaksi on suunnitteilla.

Tähän mennessä:
  • Globaali saatavuus: Suunnittelijamme ovat nyt kehittäneet malleja siten, että tekstissä tuetaan lähes kaikkia tärkeimpiä AdWordsin tukemia kieliä. Työkalu on siis nyt saatavissa yli 40 kielellä ja yli 100 maassa. Suurimmat poikkeukset ovat oikealta vasemmalle kirjoitettavat kielet, kuten heprea ja arabia. Kyseessä on Flash 9 -ohjelmiston tekninen rajoite, joka tullaan todennäköisesti korjaamaan, kun Flash 10:n käyttö leviää tulevien kuukausien aikana.
  • Malleja kaikille: Muokattavia malleja on nyt yli 90. Monet niistä on julkaistu tässä blogissa ja niissä on muun muassa paikallisia juhlapäiviä maailman eri kolkista, tiettyjä toimialoja ja rahoitus, multimediaa ja videota sekä täysin muokattavissa olevia "joka paikan" malleja, joissa luovuus pääsee valloilleen. Olemme myös julkaisseet useita muita malleja, joissa voi käyttää vain tekstiä. Ne ovat olleet suosittuja, koska tiedämme, että monilla mainostajilla ei ole kuvia, joita mainoksessa voisi käyttää.
Uusin päivitys:
  • Kirjasimen valinta: Mallien muokkaamisvaihtoehtoja lisätään jatkuvasti ja julkaisemmekin nyt mahdollisuuden valita kirjasimen kullekin tekstiriville. Parhaiten toimiva kirjasin tunnistetaan automaattisesti kirjoitettujen merkkien perusteella. Toiminto ymmärtää myös muut kuin latinalaiset merkit. Nyt voit entistä paremmin luoda mainoksia, jotka vastaavat tuotemerkin määrityksiä. Mainokset myös erottuvat entistä paremmin.
  • Uusia malleja: Jos et ole käynyt näyttömainosten rakennustyökalun galleriassa viime viikkoina, et todennäköisesti ole huomannut 40 uusinta malliamme. Uusimman julkaisun myötä malleja on nyt isänpäivää ja kesäsesonkia varten. Uusia malleja on myös matkailua, viihdettä, rahoitusta ja jälleenmyyntiä varten. Olemme myös julkaisseet lähiaikoina useita multimediamalleja.
Tulossa:
  • Lisää malleja: Työstämme parhaillaan useita muokattavia malleja aina yleisistä joka paikan malleista tiettyyn kauteen ja toimialaan liittyviin malleihin saakka. Julkaisemme myös uusia innovatiivisia multimedia- ja videopohjaisia malleja lähikuukausina.
  • Muutoksia videomainoksiin: Useita viikkoja sitten julkaistu napsautettava videomainosmalli tulee pian oletuskäyttöliittymäksi, kun kyseisiä mainoksia luodaan AdWordsissa. Tiivistämme nykyistä käyttöliittymää, johon päästiin valitsemalla mainosmuotovaihtoehdoksi Videomainokset. Kaikille napsautettavien videomainosten käyttäjille ilmoitetaan muutoksen vaikutuksista lähiviikkojen aikana. Päivitämme myös ohjekeskuksen sisältöä vastaamaan mainosten raporttien muutoksia. Muutoksia ovat muun muassa se, että toistoprosentti näytetään nyt videomainosten Vuorovaikutusprosentti-tilastossa.