Aloitussivun laatu on yksi useista tekijöistä, joiden avulla määritellään avainsanan laatupisteet. Jatkona AdWordsin kuluja ja laatupisteitä ja laatupisteiden parantamistapoja koskeviin teksteihin kerromme nyt enemmän aloitussivun laadusta ja annamme ohjeita ja vinkkejä sen parantamiseksi.

Google perustuu ajatukseen, jonka mukaan sivu, jolle saavut mainosta napsautettuasi, on erittäin osuva ja hyödyllinen hakukyselyysi nähden. AdWordsissa on sen vuoksi säännöt, joiden perusteella aloitussivujen laatua arvioidaan, mikä vaikuttaa kokonaislaatupisteisiin. Säännöt perustuvat muun muassa sivulla annetun tiedon hyödyllisyyteen ja osuvuuteen, sivustossa liikkumisen helppouteen ja sivun latausaikaan. Kun tunnet nämä säännöt, voit parantaa aloitussivusi laatupisteitä, mikä taas voi auttaa laskemaan avainsanasi napsautuskohtaista hintaa.

Paranna aloitussivun laatupisteitä

Aloitussivun laatupisteet koostuvat kolmesta tärkeästä osatekijästä. Nämä ovat 1) osuva ja omaperäinen sisältö, 2) avoimuus ja 3) helppo selattavuus . Ohessa on joitakin ohjeita ja vinkkejä, joiden avulla voit ylläpitää aloitussivusi laatua tai parantaa sitä.

Osuva ja omaperäinen sisältö
  • Yritä varmistaa, että kävijät löytävät sivustosta helposti sen, mitä mainoksesi lupaa.
  • Linkitä sivustosi siihen sivuun, joka sisältää hyödyllisintä tietoa mainoksesi tuotteesta tai palvelusta. Linkitä esimerkiksi suoraan tuotteeseen, jota mainostat, hakemistosivun sijaan.
  • Älä käytä sivustoja, joiden ainoana tarkoituksena on ohjata tai uudelleenohjata liikennettä emoyhtiön sivustoon, tai peilisivuja, jotka jäljittelevät emosivuston ulkoasua.
Avoimuus
  • Älä muuta käyttäjän selaimen toimintaa tai selaimen asetuksia, kuten takaisin-painikkeen toimintaa tai selaimen ikkunakokoa.
  • Jos sivustosi asentaa automaattisesti ohjelmiston, kerro siitä avoimesti ja tee ohjelmiston poistaminen helpoksi.
  • Salli käyttäjien tutkia sivustosi sisältöä ilman, että vaadit heitä rekisteröitymään, tai anna käyttäjille tietoa siitä, mitkä he saavat rekisteröitymällä.
Selattavuus
  • Tee mainoksessasi olevan tuotteen tai tarjouksen ostaminen käyttäjille helpoksi ja nopeaksi.
  • Vältä liiallista ponnahdusikkunoiden, sivun alle avautuvien ikkunoiden sekä muiden häiritsevien tekijöiden käyttöä sivustossasi.
  • Varmista, että aloitussivusi latautuu nopeasti. Lisätietoja latausajan vaikutuksesta laatumisteisiin ja parannusvinkkejä.
Lisätietoja aloitussivun ja sivuston laatua koskevista säännöistä löydät täältä.

Toivottavasti koit, että tästä viestistä oli sinulle hyötyä ja sait paremman käsityksen AdWords-mainonnan kuluista ja keinoista parantaa laatupisteitä.