Kyllä vain, voit hakea sanalla "sima" www.Google.fi:ssä ja saada mielenkiintoisia tuloksia. Vaikka sima ei olekaan niitä parhaiten myyviä tuotteita Internetissä, voimme kuitenkin nähdä selkeän kasvun "sima" sanalla tehdyissä hauissa vapun aikaan.

Muutenkin vappu tuo mainostajille tärkeää liikennettä internet sivustoille. Google Trendsistä näemmekin että vuonna 2008 vappu meni Suomessa jopa pääsiäisen edelle Google hakujen määrissä.


Mielenkiintoista onkin, miten mainostajat voivat hyödyntää sesonkikohtaisen liikenteen kasvun internetissä vapun aikana.

On selvää, että te kaikki, jotka työskentelette elintarvike-ja virvoitusjuoma-alalla tarkennatte kampanjoitanne kyseistä juhlaa silmällä pitäen. On hyvä myös pitää mielessä, että monet etsivät inspiraatiota hauskoista ja luovista vappuherkkujen resepteistä, joten jos sinulla on sellaisia - kirjoita se mainostekstiisi! Katso esimerkki alla:

Tämä on myös hyvä aika vaatteiden ja muodin mainostajille korostaa kevään trendejä. Auringon lämmittäessä käyttäjät etsivät mahdollisuuksia uudistaa ilmettään, joten mainostajien on hyvä harkita esim. avainsanojen "kevätmuoti", "kevätvaatteet", "keväthousut", "kevät takit" lisäämistä avainsanaluetteloonsa.

Myös matkailualan mainostajien kannattaa muistaa kevään sesonki. Monille kesä on parasta loma-aikaa mutta monet Googlen käyttäjät saattavat hyvinkin olla kiinnostuneita viikonloppumatkoista kevätkuukausina. Siksi mainostajilla kannattaakin olla hyviä ehdotuksia siitä, mistä löytää kevään viikonloppumatkat ja kirjoittaa mainostekstit tämä mielessä pitäen ja varmistaa, että esim. seuraavat sanat löytyvät avainsanaluetteloissasi: kevätloma, kevätlomat, viikonloppumatka, viikonloppumatkat...

Onnea mainostakampanjallesi ja jo etukäteen: Hyvää vappua AdWords-tiimiltä!