Viime viikkoina olemme tarjonneet AdWords-tilisi optimointivinkkejä. Edellisessä optimointivihjeet-sarjaan liittyvässä viestissämme kävimme läpi eri tapoja rakentaa ja laajentaa avainsanaluetteloasi. Tässä osassa keskitymme strategioihin, joiden avulla voit tarkentaa ja kohdistaa AdWords-tilisi avainsanaluetteloa saavuttaaksesi entistäkin parempia tuloksia.

Avainsanan Pituus

Tutkimukset osoittavat, että suurin osa käyttäjien hauista ovat yhdestä viiteen sanaan pitkiä ja että useimmat käyttäjät hakevat useamman sanan lauseita useammin kuin yhden sanan lauseita (lähde: OneStat.com). Vaikka onkin tärkeää sisällyttää erilaisia avainsanoja varmistaaksesi relevanttia liikennettä sivustollasi, kannattaa pitää mielessä, että yhden sanan yleiset avainsanat kuten "auto" tai "asuntolainat" tuovat erittäin paljon liikennettä, mutta eivät välttämättä johda parempiin tuloksiin (esim. myynnin kasvu). Toisaalta seitsemän-sanainen avainsana, esimerkiksi "löytää keinoja nuorentaa epäterveeltä näyttävä iho" voi olla niin erikoinen, että sillä ei tehdä juurikaan hakuja.

Avainsanat, jotka menestyvät parhaiten, liittyvät tuotteisiisi/palveluihisi. Ihmiset voivat hakea asuntolainan jälleenrahoitusta vain muutamalla sanalla, mutta etsivät kihlasormuksia pidemmän hakulausekkeen avulla. Esimerkiksi, avainsanakohdistusta käyttävä potentiaalinen koru ostaja voi hakea näinkin yksityiskohtaisella hakulausekkeella, kuin "kolmen kiven prinsessa hiottu platina timantti kihlasormus". Kuten aina, on tärkeää kokeilla erilaisia ratkaisuja avainsanoihin ja niiden pituuden suhteen ja muokata strategiaa kampanjan tulosten perusteella.

Kun olet päättänyt avainsanojesi pituuden, voi olla hyvä alkaa miettiä negatiivisia avainsanoja. Käsittelemme näitä seuraavassa AdWordsin Optimointivihjeet sarjamme avainsanoihin keskittyvissä osassa. Nähdään pian!