Parin viikon kuluttua on ystävänpäivä. Tämä ei ole juhla, joka on hyvin suosittu Suomessa (toisin kuin esim. Yhdysvalloissa), mutta se saattaa silti lisätä myyntiä! Jos käytät Google Insights for Search-työkalua ja etsit hakusanalla "ystävänpäivä" näet selvän piikin hakumäärissä helmikuun puolivälissä. Joten, rahoituskriisistä ja muista epävarmuuksista huolimatta rakkaus kukkii!



Miten voit mainostajana hyötyä tästä? No, ne käyttäjät, jotka etsivät ystävänpäivään liittyviä sanoja, todennäköisesti hakevat vinkkejä siihen, mitä antaa rakkaimmaalleen, mistä varata pöytä romanttiselle illalliselle, mistä löytää viihtyisä hotelli jne. ...

Olemme tehneet pienimuotoisen avainsanaluettelon hakusanoista, joita käytetään "ystävänpäivä"-hakusanan yhteydessä. Jos lisäät nämä avainsanat kampanjoihisi innostavan mainostekstin kanssa, voit saada lisää liikennettä tämän "rakkaus-juhlan" ajankohtana.

Olemme myös hiljattain lisänneet uusia kausikohtaisia-malleja Näyttömainosten rakennustyökaluun. Sieltä löydät myös ystävänpäivä-malleja. Jos sinulla ei vielä ole näyttömainoksia, pääset helposti alkuun luomalla niitä Näyttömainosten rakennustyökalulla AdWords-tililtäsi. Lue lisää tästä.