Kiinnostaako sinua tietää, mistä mainoksesi napsautukset ovat peräisin maantieteellisesti? Viime viikolla kerroimme miten voit käyttää Google Analyticsiä parantaaksesi tulostasi joulusesonkina. Tänään annamme vinkkejä, miten voit saada raportteja napsautustesi sijainnista. Tämä selviää Väestötilastollinen tehokkuus-raportista, jonka löydät AdWords-Raporttikeskuksesta. Tämä raportti tarjoaa sinulle tietoa näyttökertojen, napsautusten ja tulosten maantieteellisestä sijoittumisesta mainosryhmän tasolla. Oletko ajan tasalla: saatko enemmän napsautuksia lumisesta Lieksasta, tuulisesta Turusta vai aurinkoiselta Ahvenanmaalta? Nyt voit saada sen selville!

Miten tämä voi auttaa? Jos käytät AdWordsiä, tiedät jo kohdistamista. Voit käyttää sijaintikohdistusta näyttääksesi kampanjaa käyttäjille vain tietyillä maantieteellisillä alueilla.

Otetaan esimerkkinä, että myyt ja toimitat gourmet-jäätelöä minne tahansa Suomessa. Väestötilastollinen tehokkuus-raportista huomaat, että mainoksesi keräävät paljon napsautuksia Oulussa, Kuopiossa ja Naantalissa, mutta saat myös paljon asiakkaita Lappeenrannasta. Seuraava vaihe: tarkenna kampanjat. Kohdistamalla mainontasi nimenomaan niille paikkakunnille, joissa mainoksesi toimivat parhaiten, voit maksimoida kampanjasi tehokkuuteen.

Suorittaaksesi tämän raportin, kirjaudu AdWords-tilillesi, mene Raportit-välilehteen ja etsi Väestötilastollinen tehokkuus "Luo uusi raportti"-linkin alta.

Kirjoittaja: Antti - Inside AdWords-tiimi